Alla inlägg under juli 2008

Av baravi2 - 31 juli 2008 12:50

Schema fick jag från ikea! kommer jobba typ bara måndag,tisdag och onsdag! kommer aldrig jobba torsdag fredag däremot typ lördag och söndag!

Helt jävla perfekt säger jag då!! onsdagar kommer jag jobba fram till 11.20 så då får tindra vara på dagis lite längre men vad gör det lixom!=) så bra o få schemat redan nu så vi kan planera med dagis och henke kan kolla hur han ska göra för på nåt vis måste vi lösa det så är det bara!!

 satt o räknade på veckorna och är det så att jag börjar från v 1 den första så kommer jag jobba helg på min bröllopsdag så jag skickade till en av mina chefer och frågade hur jag skulle göra så jag får se om jag får något svar!! kanske kan byta helg med någon!=) orkar nog inte jobba till 10 o sen gifta mig 13.30 måste hinna allt å o sen upp kl 4 på bröllopsnatten för o jobba... nä känns inte så lockande faktiskt=)

 Men det känns helbra med allt kan jag säga så d e skönt! behöver tindra bara vara på dagis 3 dagar i veckan!


happ idag har vi varit till haninge o kollat lite tindra fick lite nya pyjamasar och jag köpte grejer till mitt hår hittade mycket mer oxå men jag var inte på shoppinghumör så då blev jag snål! men ska dit fler ggr få se....


prövade frisyr med mitt hår igår och nu vet jag hur jag vill ha så jag hoppas att hon inte klipper allt för mycket på tisdag nu så d inte går! men har 2 mån på mig o få det långt igen isf så!


nä nu ska jag kolla om damen e vaken annars så ska jag sätta mig i soffan o glo på tv ska ut till svärmor o pia sen ska upp till svärmor o kolla om hon har nå resårband som jag skan sy i tindras nackkudde!!


ha d bra


1 day to go!

Av baravi2 - 30 juli 2008 19:32

Mycket styr idag faktiskt! tindra var vaken 2 timmar inatt hon så hon sov till halv 8 imorse så d va skönt dagen går så mycket fortare då! bestämde mig för att åka till ekenhuset och kolla med dom vad jag ska göra med mitt golv i köket! det enda dom hade o komma mer var att jag skulle begära ny matta av hyresvärden eller lägga in klickgolv så ja fick bort d fula! happ ska gå på göte imorgon om ja ser han o be han komma upp och kolla hur det ser ut!

När jag ändå var på ekenhuset så kollade jag runt på mitt nya projekt som blir till vintern!! VARDAGSRUMMET!!!  HIttade min fondtapet och tapeten jag ska ha till så nu är d bara o vänta tills jobbet har börjat o man börjar håva in lite cash!! då ska d renoveras!!! läre ju bli kvar här ett tag så då ska jag ha d så jag trivs!!


Dom ringde från Ikea igår och pratade väldigt länge! skoj när man redan börjar bli haj på sina chefer!!=) hon satt och gjorde schema till mig som hon skulle skicka till mig redan nu vilket jag tycker e asshysst så man kan planera med dagis o så när vi ska på möte med dom den 12! skönt att man kan få framförhållning!! ska kolla med dom om personalparkering oxå så man slipper stå på "riktiga" parkeringen o få bilen lensad.... vill jag inte!! så vi får väl se kanske dimper ner med posten imorgon!!! HOPPAS!!!=) funderade faktiskt på o åka på ikea imorgon o kolla på ett medicinskåp som vi kan ha nånstans så inte damen kommer åt!! klätterapan kommer ju åt d mesta nu så snart är hon väl uppe på bänkarna med så då gäller d o va beredd!!


var iväg till Nettan o emelie oxå idag efter vi hade vart i KK! skoj o ses igen och när man satt där o pratade så såg man verkligen vad stora tjejerna har blivit! dom har vart med varann sen dom var ca 2 mån typ och följt varann i utveckling o allt!! ush vill ha en till liten bäs nu men ja ska jobba och tjäna pengar först men vi har sagt innan 2010 så vi får väl se då!!!=P men då måste vi ha större o allt så d får nog vänta tills huset är inköpt tror jag!!!


nu sover tindra o ja sitter här o längtar efter min älskling som kör asfalt..... suck.... tamefan d värsta med sommaren är den jävla asfalten..... träffas ALDRIG! knappt på helgen.... jobbigt som fan.... men from sep kommer han få börja senare eftersom ja börjar 05 o tindra kan inte gå på dagis förns 7. så får det helt enkelt bli han har ett jobb han kan bestämma lite själv över så!! därför är d bra att ja får mitt schema så vi kan se hur d blir! helgerna är ju inga problem med veckorna!! hämta kommer ju jag göra o i värsta fall kanske man kan be farmor då!


happ nä nu ska ja slänga mig på soffan o kolla tv ja!!


ha d


by the way 2 dagar kvar!!

Av baravi2 - 29 juli 2008 16:51

PÅ fredag är sista dagen! skönt så man vet vilka som kommer faktiskt... o den som inte svarar räknar vi automatiskt bort då det är O.S.A


Mycket o kolla runt på nu o så faktiskt... men d mesta är ändå klart så! har ju börjat smått med placeringskorten och kan ju fortsätta pilla med det nu på kvällarna när tindra gått o lagt sig iaf dom som ja vet ska komma i nuläget!

Ska bli skoj beställa ringen när vi åker upp på marknan i Hudik! blir såååå fin!!!


nä nu vill tindra leka så nu ska vi gå o busa!

ha d

Av baravi2 - 29 juli 2008 12:44

Kära sthlm men ändå inte... ja har inte längtat hem sådär jävligt men lite har jag iaf tänkt på mitt kära huddinge!! står o trampar fram och tillbaka nu.... flytt upp eller köpa hus här?! det lutar åt här faktiskt då tindra har sitt dagis och både jag o henke har våra jobb här! möjligtvis uppåt om vi hittar något jobb i framtiden! inte d lättaste o hitta jobb där uppe o vi måste ha jobb båda två för o leva!


Jag är sjukskriven just nu o går bara o väntar på min remiss! får se när d blir men ska bjuda ner mamma iaf pallar ju knappast o åka själv!

O henke får inte följa med för han är inge vidare stöd iaf så han får nog ha tindra då! kanske hon får åka lastis!=)


happ idag har henke börjat jobba igen.... tråkit men ändå skönt så man får sakna varann lite igen! mysigt o vara med varann i 3½ vecka nu men samtidigt behöver man lite distans!


Jag o tindra har varit o handlat idag o fyllt det jättetomma kylskåpet igen sen har vi varit till barnens hus i nacka o köpt en stokke stol åt henne så hon kan klättra själv fasen vad arg hon blev imorse när hon inte tog sig upp i matstolen själv! så jag o henke bestämde oss för att jag skulle åka dit o köpa en sån åt henne så hon kan klättra!


Ja o ny bil har vi ju köpt oxå när vi har haft semester... en volvo v70! skitsnygg faktiskt men med vår vanliga otur så har den ju gått sönder och står på verkstad uppe i Hudik nu så igår när vi åkte hem så fick vi låna en s40 av volvo eftersom vi inte haft bilen mer än 3 veckor så skulle dom stå för allt sa dom så d va ju shysst!


nä nu ska ja gå o bygga ihop tindras stol så ska vi gå ut o leka sen när hon vaknar!!


måste alla ha sån jävla koll på en!? råkar befinna mig ute jag å även fast ja har datan på! äh skit samma by the way!

Av baravi2 - 22 juli 2008 21:25

Jag fattar inte.... ja har käkat dessa jävla tabletter nu i 4 veckor o ingen skillnad... blivit sämre.... åt helvete med allt känns d som.... ve tinte riktigt vart ja ska vända mig riktigt.... det är ju bara jag själv som kan veta hur det känns o hur ja mår.... kan ju bara berätta att ja inte mår bra för andra dom kan ju aldrig känna hur d känns..... nä ja vet inte vart ja ska ta vägen längre.... känns som ja bara kommer få samma svar vart ja än vänder mig o mer tabletter som ja ska käka.... helt upp o nervänt alltihopa.....

alla frågar hur ja kan ha fått d o vad som kan vara den bidragande faktorn..... JAG VET INTE!!!! jag är lika fundersam som alla andra jag står på ruta 0 som alla andra.... ingen har en förklaring inte ens jag själv men en sak vet jag o d e det att jag hatar o må såhär.... jag är inte mig själv.... ja har kort stubin o blir arg för minsta lilla.... kan ju inte ens vara rolig o umgås med.... o ja kan inte göra något för att förändra då ja inte vet vad ja ska förändra.......


Snart kommer den stora dagen oxå! det är väl d enda ja kan vara glad för! jag har hittat den jag vill leva mitt liv med i ur o skur! Henke har verkligen ställt upp för mig i minsta lilla nedgång.... du finns alltid där som en stöttande hand när det behövs! kan prata med dig om allt mellan himmel och jord.... vi kanske inte visar det så mycket utåt  men kärleken mellan oss är stark och den lyser när vi är tillsammans! Vi har levt ihop i mer än 5 år och vi har lärt känna varandra utan och innan på dessa år! kan inte fatta att jag som 16 åring förlovade mig med en kille som bodde 34 mil ifrån mig och att det fortfarande håller.... trodde ju att avståndet skulle skilja oss åt från början men det blev bara bättre man fick något att sakna och längta efter!

Det gjorde vårt förhållande starkt och vi kunde lita på varandra! visst har vi haft nedgångar då förhållandet knakat men vi har klarat oss igenom dom.....

Älskar dig så jäkla mycket!!


O tindra min lilla gosfia! mammas älskade! att du kom in i mitt liv har betytt så mycket! man förstår inte förns man får egna barn hur det känns att ha ett barn i familjen!! jag ångrar d inte för en sekund ens! det finns dagar som vi går varann på nerverna med men vi klarar oss igenom dom! o nu har du blivit nästan 2 år o 13 Augusti ska du börja på dagis... ja fattar inte d har gått så fort! mammas o pappas fina!!!


nä nu kanske man ska ta o ta den sista jävla tabletten o gå o lägga sig o kolla på tv.... kanske gör inverkan på sömnen!!!=)


Ha d bra

Av baravi2 - 21 juli 2008 15:34

Måndag idag!! skönt faktiskt d börjar dra ihop sig!!=)


Idag har jag o älsklingen o johan vart o käkat o bowlat på heron!=) skitskoj har vi haft så nu sitter grabbsen i soffan o kolla film lr vad dom gör o ja sitter här! Johan är så stolt för han vann alla 3 serierna men ja kan skryta med att ja iaf kom 2a 1gång!!!:P


ikväll händer väl inte så mycket d blir nog lugnt skulle ja tro!!!

Men nu är d guitar hero på G så nu måste ja dra!!!=)


kan säga en sak bryr man sig inte från början så behöver man inte bry sig alls!!!

Av baravi2 - 20 juli 2008 22:01

Jag måste väl för fan få bjuda vem jag vill på MITT bröllop?!??!?!?!?!?!?!?

Jag blir så förbannat irriterad.....

Varför ska jag bjuda en som jag aldrig pratar eller umgås med och som har lovat så länge ja bott här att den ska komma o hälsa på men fan inte gjort d än på dom här 3 åren ja bott här! är det det som kallas vän!? NÄ skulle inte tro d!!!


Det är mitt bröllop lr mitt o henkes vi bestämmer vilka vi vill ska komma o duger d inte så dra dit pepparn växer då!! jag har bjudit dom som betyder och jag vill ha på mitt bröllop! verkar ju bara vara emot d iaf så kan lika gärna skita i å komma då!! jag tänker inte bjuda någon som är falsk o tycker att man bor för långt bort för o anstränga sig!! NEPP GLÖM D!!!


egentligen känns d som ja bryr mig på tok för mycket men är det så att det inte passar så skit i komma! vill inte ha er här iaf!!!

Det är VÅR DAG och INGEN jag menar INGEN ska få förstöra den dagen!!!!



Av baravi2 - 20 juli 2008 21:13

4 dagar kvar nu till vi får träffa vår älskling igen! jag längtar som en tok!!!! men hon har det bra hos mormor!! har ringt som en tok hela dagen idag o frågat hur d går o så!=) jag e lite hönsig av mig jag vet!!!


Happ idag har vi inte gjort så mycket faktiskt varit iväg o handlat o sen har vi bara varit hemma! skönt d o faktiskt o bara sitta hemma ibland!

sen nu ikväll har ja jobbat 16.30-21.30 ska d va men ja har alltid förmågan o vara klar 20.30 hos den sista så ja brukar vara på kontoret till 20.40 typ då får man ju sätta sig ner i lugn o ro och signera lite listor o fylla i lönespec o så.... idag kom henke till min räddning så ja stod o pratade med honom ett bra tag innan maggan kom!! mobilen hade ju fuckat sig när ja skulle använda den för o ringa en kund knapparna lyste men displayen var död..... happ vad gör man? jo man slår numret o hoppas på att det är rätt! och det var d som tur var! får ju inget tillbaka av o använda sin egen telefon iaf så då får man gissa sig fram istället!

Men d har gått superbra o jobba iaf så nu e ja ledig 2 dagar vet inte riktigt vad som händer men nåt ska väl gå o hitta på! antar att min chef kommer ringa imorgon... men d får morgondagen utvisa!!


nä nu ska ja gå o äta något för magen pratar lite men ha d bra!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards